Werken bij Suzuki – Silvia van den Hoek


Deze week spraken we Silvia van den Hoek op het kantoor van Suzuki in Vianen. Silvia vertelt hoe het is om te werken bij Suzuki:

Even voorstellen, wie ben je en wat doe je binnen Suzuki?

Ik ben Silvia van den Hoek en ik werk al 16 jaar op de afdeling Sales Support. Ik houd me bezig met order management, dus het verwerken van bestellingen voor Motorcycle en Marine. En waar nodig help ik ook bij de afdeling Automobielen. Wij maken gebruik van een intern ordersysteem, waarmee onze dealers ook bestellingen kunnen plaatsen. Ik doe dit samen met nog één andere collega, Harald. Wij zijn al heel lang een team en het is altijd erg gezellig.

We zitten samen aan de desk met Automobielen, collega’s met een vergelijkbare functie, en we springen altijd bij waar nodig.

Silvia

Wat maakt dit werk na 16 jaar nog steeds zo leuk?

Het zijn bijzondere producten en ik bouw hele leuke contacten op met mijn eigen klantenkring, de dealers!

Ik begon 16 jaar geleden nog in het oude pand van Suzuki. Na 3 jaar ging Suzuki verhuizen naar Vianen, en dat vond ik eigenlijk te ver reizen. Toen heb ik een kleine onderbreking gehad, maar ik miste het werk zo, dat ik toch terug ben gekomen. Gelukkig wilden ze me nog hebben! (Inmiddels heb ik mijn 12,5 jaar jubileum mogen vieren afgelopen najaar.)

Hoe ben je bij Suzuki terecht gekomen 16 jaar geleden?

Ik heb 2.5 jaar lang gestudeerd aan de HES in Rotterdam, maar mijn opleiding sloot na een tijd helaas niet meer aan bij mijn wensen dus ben ik gestopt. Daarna ben ik de automotive ‘’ingerold’’: ik begon als uitzendkracht en ben nooit meer weggegaan.

Hoe ziet jouw ochtendritueel eruit op kantoor?

Ik kom meestal rond een uur of 8 binnen, althans dat is de planning 😉 Ik moet ruim 60 km rijden, dus af en toe kom ik wel in de file terecht helaas. Dan pak ik wat te drinken en ga achter mijn bureau zitten. Ik begin altijd met het uitdraaien van mijn overzichten en daarna verwerk ik de bestellingen. En door de dag heen begeleid ik ook de logistieke inrichting, contact met onze transporteur, etc.

Op onze afdeling adviseren wij onze klanten over beschikbaarheid en evt. levertijden. We zorgen in overleg met de dealers dat ze een goede mix in hun showrooms hebben staan.

Wat vind je van het werken voor Suzuki als organisatie?

Ik zie het als een heel toegankelijk bedrijf. Er heerst geen hierarchie, iedereen gaat op dezelfde manier met elkaar om. Een open sfeer, erg fijn dus.

Hoe beleven jij en jouw klanten het merk Suzuki?

Ja dat komt eigenlijk overeen met de organisatie, ik vind het een heel toegankelijk merk, het is niet pretentieus. Kwalitatief is het gewoon een top product, maar niet te hoogdravend. Organisatie en merk staan wat dat betreft echt op één lijn.

Tot slot, welke Suzuki is jouw favoriet?

Ik hou van compacte auto’s, dus dan ga ik toch voor de nieuwe Suzuki Ignis. Lekker handig met inparkeren!

ignis

Wil jij ook werken bij Suzuki? Bekijk hier de vacatures.


Deel de pagina:   

Hallo! Deze website maakt gebruik van cookies

De noodzakelijke (functionele) en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren. Meer informatie over het gebruik van cookies vind je in onze disclaimer.

Hallo! Deze website maakt gebruik van cookies

De noodzakelijke (functionele) en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren. Meer informatie over het gebruik van cookies vind je in onze disclaimer.